top of page
  • Foto van schrijverkarlijncornelissen

Een soort van vakantie

Deze week is het nieuwe semester begonnen. Maandag en dinsdag hadden we daardoor vrij. De docenten kregen toen namelijk de tijd om alle projecten na te kijken, cijfers in te leveren en zich voor te bereiden voor de nieuwe vakken. Maandag heb ik met een vriendin afgesproken omdat we toch niet naar school hoefden. Dinsdag kreeg ik ook te horen dat ik dit semester kunst heb in plaats van accounting, omdat accounting een online cursus is in plaats van een les met een leraar.


Woensdag hadden we onze eerste schooldag van het semester en gelukkig weer echt in school in plaats van online. De vakken die ik heb gekozen lijken me best leuk. Na de lunch pauze heb ik twee vakken van dezelfde leraar en ik ben heel blij dat hij een leuke leraar is, anders had het iedere dag een lange dag geweest. Woensdag was ook meteen de laatste schooldag van deze week. Donderdag en vrijdag hadden we namelijk vrij vanwege de sneeuw. Donderdag regende het overdag meer dan dat het sneeuwde, maar rond drie uur, wanneer de school normaal gesproken klaar zou zijn, begon het weer te vriezen. Ze wilde dus niet dat de schoolbussen moeten gaan rijden op het moment dat het water op de wegen in ijs veranderd. En op vrijdag sneeuwde het wel bijna de hele dag veel.


Ondanks alle regen en sneeuw is het ijshockey weer begonnen en ik ben heel blij dat we weer het ijs op kunnen. Dinsdag heb ik zelfs extra lang kunnen schaatsen. Julie en ik zijn namelijk ook ringette gaan spelen in een dorp in de buurt. Ringette is vergelijkbaar met hockey, maar in plaats van een puck heb je een rubberen ring en in plaats van een hockey stick heb je een rechte stok. Ook zijn de regels weer net wat anders. Ik merkte woensdag wel in mijn benen dat ik de dag ervoor om 6 uur en 10 uur een uur wedstrijdjes heb gespeeld.


Dit weekend zijn we gaan skiën in de bergen een uur hier vandaan. We konden wel gewoon uitslapen want we zijn pas in het begin van de middag gaan skiën, maar het was zeker niet te kort want we konden tot 9 uur 's avonds skiën. Ik vond het heel leuk om na 5 jaar eindelijk weer op echte sneeuw en bergen te kunnen skiën. Skiën in het donker was ook een hele nieuwe ervaring voor mij, maar ik vond het heel leuk en vooral omdat het zo rustig was dat je bijna nooit voor de lift hoefde te wachten. Het was tegen het eind wel koud af en toe. We gingen daarom ook vrij vaak naar binnen om op te kunnen warmen.

Ik ben dit weekend ook gaan sneeuwschoenwandelen met 2 andere gezinnen. We zijn in de achtertuin van een van de gezinnen gaan wandelen en hebben toen een kampvuur gemaakt. Het was echt heel erg gezellig en we hebben allemaal de sneeuw van iets te dichtbij gezien. Alle uitwisselingsstudenten zijn namelijk in de sneeuw gevallen. Tijdens het wandelen is ook de sneeuw uit verschillende bomen geschud. Ik heb dus ook genoeg sneeuw in mijn nek gekregen. Het was dan ook erg lekker om bij het kampvuur met warme chocomel en hotdogs op te warmen.


81 weergaven0 opmerkingen
bottom of page